Logotyp

Idag har jag funderat över namn på mitt varumärke. Jag hade sedan tidigare en idé och med hjälp av Meretes genomgång kunde jag utveckla denna. Jag började fundera över vad namnet säger, vad jag tänker när jag hör det och hur/varför namnet hänger ihop med min kollektion. Genom dessa funderingar tog jag fram ett par ledord för min kollektion, som jag tänker använda för att utforma min logotyp. 
 
Namn/logotyp för kollektion eller för varumärke? 
Jag hade tänkt att skapa en logotyp för mitt varumärke. Men när jag hörde Merete berätta om att använda sitt eget namn som varumärke och till det ha ett namn för kollektionen, fick jag nya ideér. Det namn jag hade tänkt använda från början (till varumärket) är väldigt ryskt, vilket jag gillar, men det passar bättre som namn på kollektionen. 
 
Jag kollade runt på olika logotyper och fick inspiration. Började skissa på min logotyp och testade att skissa i lite olika storlekar och typsnitt. 
 
 
Allmänt | |
Upp